onsdag 8 februari 2012

Äntligen.

Tog ett beslut när jag sydde senast. Nästa sak jag syr ska vara till mig själv.
Jag är i akut behov av kläder överlag och har länge velat göra en one piece till mig själv att ha och mysa i. Så i dag när jag var hemma med småtjejerna tog jag tag i projekt one piece. :-) Det här är resultatet.
Hade beställt hem svart college till min op sedan tidigare. Men var blåögd nog att tro att 2 meter skulle räcka till allt utom luvan. Så var det ju inte. Det räckte bara till fram och bakstycket. :-D Så då fick jag botanisera. Har en snygg lila bit som jag tänkt ha som luva, men den hade ju ett hål mitt på stycket så då fick jag inte ut två ärmar och en luva på den.
Fick jag tänka om igen. Rött eller vitt.
Rött blev så konstigt på mig tyckte jag, så jag bestämde mig för vitt och letade efter något snyggt fodertyg istället. Hittade dessa violer från znook som jag tyckte lyfte hela dressen.
Dn blev snygg tycker jag.
Och super skön att slappa i soffan med. :-D


Fick genast en beställning från Tilda som också vill ha en one piece nu. En rosa...
Vi får se vad jag kan hitta på. :-D
Nästa projekt ska bli till mig igen. Jag vill hinna sy en ny tröja till helgen så jag har något att sätta på mig. :-) Sen kanske det kan bli en one piece till Tilda med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar