onsdag 7 september 2011

Fler prototyper

När mannen är borta syr frugan hela natten. :-)
Har knåpat med mönster på tossor och vantar i kväll. Då måste jag ju provsy dem också. Läste en sån fantastisk tut på hur man vändsyr vantar och tossor hos "little svali" http://littlesvali.blogspot.com/2011/09/tutorial-for-bebistossor.html http://littlesvali.blogspot.com/2011/09/buslatta-bebisvantar.html och det gav mig skjutsen att göra klart mönster.
Tossorna känns bra. Vantarna känns lite stora. Det är storlek 0-6 månader. Skulle behöva en testperson på dessa. Få se om någon kan känna sig manad. :-)

 Här är andra sidan. Tyvärr hamnar lapparna upp och ner när man vänder på plaggen. Ska det bli rätt måste jag köpa ytterligare en variant med lappar. Det har jag inte alls någon lust med. Så antingen låter jag bli att göra dem vändbara eller så får man leva med att texten kommer fel åt ena hållet.
 Mössan är tillräckligt lång för ett litet uppvik också.

2 kommentarer:

  1. Kanonfina! Härliga tygkombos. :)

    SvaraRadera
  2. Fint, men du måste väl kunna sy fast lejbeln i muddarnas söm?

    SvaraRadera