måndag 12 september 2011

misslyckade projekt

Så har jag gjort det IGEN!!! Less jag blir. Så sitter jag vid symaskinen, inspirationen är på topp. Jag är sååå nöjd med mitt verk och min ide.
Denna gång var det en tröja som Lova hade på sig på dagis (inte hennes egen) som var inspirationskällan. Men jag hade en egen ide. Letade reda på ett mönster som jag gjorde om lite här och lite där. Puffärm tex. Och skuret liv. Men längden på tröjan och ärmarna behöll jag. Sicket misstag! Ser ju ut som en aptröja. Jäääätte långa ärmar och aldeles för kort. Så försökte jag korta upp ärmarna genom att sy i en resår på överarmen. Tanken var nog god men jag drog för lite i resåren så när jag var klar så var det ingen resår kvar. Resåren tänjer ju ut sig när man syr i den och det är jätte svårt att beräkna hur mycket som går åt då tycker jag. Så det blev fram med sprättaren bara.

Om jag punktar upp vad jag ska ändra till nästa gång så blir det:
  • höj upp skurningen på livet. alternativt kanske det ser bättre ut om det undre livet är längre
  • bredda livet, alt. sprid ut rynket mera.
  • förläng livet
  • korta ärmarna
  • rynka ärmarna innan jag bandkantar dem
tja DÅ skulle jag nog vara nöjd.
Bättre lycka nästa gång. ;-)



Men det HÄR är jag nöjd med!
Det vita är bara streck från skräddarkritan och pressarfoten så det förvinner sen.
En rolig ide som min maskin kan göra. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar