fredag 9 september 2011

i krig och kärlek...

...och sömnad är allt tillåtet. Är hemma med sjuk Lova i dag. Overlock rullarna och knappburken höll henne sysselsatt så jag fick sy.


Och här är resultatet. Får be om ursäkt för den obäddade sängen i bakgrunden. ;-)
Gjorde dock lite misstag. Högmod går före fall sägs det ju. OCh jag satt och var såååå nöjd med min sömnad medan jag sydde. Tyckte att jag var sååå duktig. Så fick jag för den. Mudden var en ny sort och den skulle visst spännas mer än den jag i vanliga fall jobbar med. Därför blev den lite vågig. :-( Dessutom gjorde jag blundern att klippa sömsmån där jag ska bandkanta vilket gjorde att den blev mycket större än den förra jag gjorde. Storleken är väl inte hela världen, hon växer ju. Men den vågiga kantningen stör mig. Får förmodligen göra om... :-(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar