torsdag 23 juni 2011

nytt tyg och byxor

Ett par muddbyxor har jag sytt i dag. De turkosa i velour och de randiga i mini manchester. Underbara färger om jag får säga det själv. :-)

Skulle göra ett linne till Wille och hittade ett mönster i Ottobre som jag modifierade lite. Men det blev för tight om magen på honom så syrran fick det istället. Ändå brukar Ottobres mönster vara ganska breda men inte i det här fallet då. Så nu får jag fnula vidare på ett linne till honom.

Här är tyg som jag köpte i går på Tygaffären i Göteborg. Hittade för ovanlighetens skull lite tyg till de stora barnen. Det orangea slogs de om. :-)

Fler coola tyger från Tygaffären.

Ett randigt mini manschester och matchande mudd till. Från Stoff & Stil. Ska bli byxor och kanske hängselbyxor. 

Vävt tyg som jag tänkt göra en singoalla i. Och kanske en solhatt av resterna. Från Stoff & Stil.

Lite tråkigt inköp av vi och cerice mudd, samt turkos velour från Stoff & Stil.
Mitt första inköp av mönstrad interlock också. Jätte fint motiv.

Lite mer rea fynd från Tygfabriken.

Sen har jag även sytt en dreglis som jag fick beställning på. I pippityget. Men den har jag inte knäppt något kort på. Inte heller kallingarna jag sydde åt Calle. De blev för små. :-( Sömmen sprack när han satte på sig dem. Men jag tror tyget var för lite elastiskt också. Om jag jämför med hans andra kallingar så är tyget jag köpte mycket stummare. Och då köpte jag ändå speciellt, snordyrt kalsongtyg. Men jag ska göra en del justeringar på mönstret och prova sy ett par i vanlig jersey också få se om det blir bättre. Lyckas jag få till något mönster så ska jag försöka få till mönster åt Wille också, han har vuxit en del sen han fick kallingar sist. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar