tisdag 21 juni 2011

snuttefiltar två versioner


En snuttefilt med napphållare i flanell. Mjuk och skön. Dubbelsydd med invikta kanter. Ca 30*30 cm
Tyget var en restbit som jag tror jag har köpt från ohlssons.

En annan variant av snuttefilt. Ca 60*60 cm. 
Tyget har jag köpt privat.
Den här varianten köpte vi till Tilda när vi precis fått veta att hon låg i magen. Vi var då i Australien på semester. Vi har gillat den snutten skarpt och även Tilda. Det var så praktiskt att linda in henne i filten när hon var pytte bebis. Jag har förståss gjort en del förändringar. Dels så var Tildas snutte inte fyrkantig och själva huvudkanten var lite väl djup. Så det har jag ändrat på. Jag letade halvt ihjäl mig efter en liknande snutte åt Lova när hon skulle födas, men hittade ingen. De snuttar vi hittade var dubbelsydda och mer lika en filt. Men nu har Lova en sån köpt snutte och hon älskar den förståss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar